Bila Semuanya Datang Tanpa Diduga...

Bila dugaan datang, ia sebenarnya menghukum kita atas silap kita yg lalu dan menguji dri kita sbenar..kn..kn..kn....
Tuhan bkn nya saja2 mau trunkn dugaan...
Sebenarnya, Tuhan tahu sapa diri kita, krn itulah Dia trunkn ujian...Sama ada punya hati yg kuat, hati yg lemah, tetap akan diuji cuma caranya shj berbeza...
Dan apa yg jd pd aku, x sama ngan org lain...
Actually, apa yg jd ngan aku ni, memang bg pengajaran yg besar dlm diri aku...kecil atau besar....tetap beri kesan....dan berlaku kekesalan yg teramat dlm diri aku..huhu...
Iya, dlu aku terlalu leka..krn itulah nasibku ditimpa begini...
Pdn muka diri sndri.....kn..kn..kn..hehehe...But, seriously, im really2 down on that day.........
Sedih...sedih..dan sedih......huhu..smpai bila...???
Sdh berkali2 dperlakukan mcm ni, manusia mana x sedih kan...? aku manusia, bkn robot utk dprlakukan mcm tu....
Napa aku yg rasa smua ni...
Sperti "kekesalan+kekalahan+kebodohan+kesedihan+derita+merana" semua aku yg rasa......aku yg tanggung....yg dorg???????????????????????????????????? huhh...
Mcm mana dorg blh happy, mcm mana dorg blh tersenyum, mcm mana dorg blh mencipta kebahagian sdgkn ada pihak yg bersdih...? kebahagian yg dicipta atas penderitaan org lain?? Akan berkekalan???
ALLAH ITU MAHA ADIL....
dan smuanya akan terjawab...
bila semuanya datang tanpa diduga.........

0 comments:

 

Copyright © 2010 Keep shining, keep smile!, All Rights Reserved. Design by DZignine